Mahassa kasvaa ilmapallo





Hellurei!
En oo (taaskaan) kirjotellu.. tällä kertaa voin sanoo iha valehtelematta, että 
ei oo ollu aikaa! Aika jänskää.. hah.
Kesällä piti kiirettä, kun olin kesäteatterissa ja kesätöissä. Olin töissä Kuhmon kamarimusiikilla koko Heinäkuun, Amati-kahvilassa kassalla. Musta oli kivaa olla kassalla. Jotkut sano et oon outo koska niitten mielestä kassalla oleminen on tylsintä ikinä mut musta se oli kivaa. Sai jutella ihmisille ja olla niitten kaa tekemisissä. Kesäteatteri oli kans Heinäkuun, mutta harjotuksii oli koko kesän ja vähän kevättäki. Esitettiin "Rajaralli" nimistä näytelmää 70-luvun maalaiskylästä juhannuksen aikaan. Aika perus "Julia ja Romeo" asetelma, kun kaks perhettä tappeli ja perheen nuoret rakastui ja meni kihloihin ja riidat päätty lopuks siihen. Tosin Rajarallissa rakastui myös perheiden vanhin polvi.

Elokuun eka viikko oli ainut vapaaviikko mulla, ettei ollu mitään. Ei enää töitä eikä teatteria. Nyt tiedän miltä aikuisista tuntuu, huhhuh, en haluu aikuistuu!
Sen viimesen viikon juoksin Helsingissä ja Tuurissa. Helsingissä olin kaverin ja kaverin kavereitten kanssa viettämässä Helsingin päiväjayöelämää. Oli kyllä mahottoman kivat pari päivää! Tuurissa sitte majailin enoni luona leikkien kummipojan kanssa ja hoitaen perheen uutta pikkuprinsessaa. Sielläkin oli vallan leppoisat viimeiset pari lomapäivää. 
Viimeisenä lomapäivänä tein tempauksen, marssin parturiin ja heitin hyvästit ihanille, pitkille ja paksuille hiuksilleni. Vaihtelua elämään ja hiukset on taas lyhyet!

Nyt oon ollu kohta kuukauden koulussa ja menossa on siis tattadaa viimeinen vuosi lukiota! Mahtavaa.. Nyt mulla on kyllä aika tämmöinen fiilis:



Maanantaina oli ekat oikeet yo kokeet. Ja heti alko pahimmalla vastuksella.
Ruotsin yo kuuntelu... voika kamalempaa olla kuin ruotsi? Niinno matikka joo, mutta onneks sitä ei oo pakko kirjottaa. Mutta sitten pitää suoriutua ruotsista. Kumpaakaan en osaa mutta ehkä mä jotain osaan ruotsista. Ainakin enemmän kun matikasta ja ehkä ruotsia voi opetella paremmin kuin matikkaa joka on kuin hepreaa mulle. Ehheh Roosa ei se oo hepreaa. Miks ihmiset sanoo vaikeita asioita "kuin hepreaksi" .. tää pistää miettimään. En jymmärrä.
Kuitenkin. Maanantaina oli siis ruotsin yo kuuntelu. Jollain kumman konstilla tai erittäin hyvällä tuurilla sain lotottua siitä kokonaiset 35,5 pistettä. Okei, maximipisteet on 90 mutta toi on MULLE tosi hyvä pistemäärä. Ja se on jo hyvä pistemäärä mitä pitää saaha. Voin kiittää jotain luojaa tai arpaonnea tai ihanaa ytl:lää kun avokysymykset koski talon maalausta ja olin just viikko sitte maalannu mun huoneen seinän. Badaaam! Nyt pitää vaan enää selviytyä siitä oikeesta monsterista;
kirjallisesta osasta. Hyi. Puistattaa pelkkä ajatuskin. Ja se on edessä ensviikon perjantaina. 

Maanantaina on tulossa ekat oikeet yo kokeet. Mulla se tarkottaa historian koetta.
Huh.. se ei oo enää mikään harjotuskoe, se on oikee. Joka menee Helsinkiin ja joka päättää saanko mä ylioppilasjuhlat ja lakin. Tää on tosipelii nyt. Tosin ei meillä oo ollu ees historiassa mtn harjotus koetta. Meidän preliminäärikoe pidetään vasta yo kokeen jälkeen! Joo eihän siinä oo mitään järkeä, kun preli on just yo kokeeseen harjottelua mutta mikään aika ei sopinu kaikille.. 
Maanantaina historia, perjantaina ruotsi.. ja 25.pv. uskonto. Let´s see what happen!

Wish me luck buddy !



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Sisustustarroja !

Welcome to the Kuhmo !