Esta es mi casa











Oon asunu nyt melkei kaks kuukautta Helsingissä. Kuukauden omassa asunnossa.
Outoo eikö? Nyt on lokakuun eka päivä ja musta tuntuu et vasta toissapäivänä alko elokuu. Jännää miten aika menee samaan aikaan nii nopeesti mutta niin hitaasti.
Tuntuu et viikot matelee matelemistaan mut silti nyt on lokakuu yhessä hujauksessa.

Tämmöi koti mulla on. Ihana pikku yksiö. En oikee vieläkää sisäistä et asuisin itsekseni, itsenäisesti. Tuntuu et oon vaan käymässä täällä tän koulun ajan ja mulla on siksi aikaa tämmöne pikku pesä. Ennen yksin muuttoa ajattel et herrajestas miten mä selviin, ku kaikki pitää tehä ite. Ei - en tarkota et en osais kokata tai siivota ynnämuuta peruskamaa. Vaan kaikki asiat pitää hoitaa ite. Sähkösopimukset.. kotivakuutukset.. 
1.9. kun muutin tajusin että mun pitää ostaa ite vessapaperit ja pyykinpesumömmöt.
Tähä asti kuitenki kaikki on menny hyvin. Ei oo ollu mitään ongelmia. 
Pari ekaa viikkoa välttelin pyykinpesua, kun en tiennyt osaanko käyttää pyykkituvan jättimäistä pesumasiinaa. Mutta nyt oon pyykänny jo parikin kertaa ja tälläkin hetkellä on vaatteet kuivumassa. Josta tulikin mieleen, että voi että on ihanaa kun mun pyykit tuoksuu hyvälle! 

Mulla soi tällä hetkellä taustalla kymmenen tuntinen versio jostain hissimusiikista. Tanssittiin sen tahdissa koulussa. Jotenkin tää on mukavan rytmistä musaa. Vaikken oo ikinä kuullu hissimusiikkia. Missä hississä soi oikeesti musiikkia?
Koulussa on kivaa. Paitsi jos juostaan. Kun juostaan. En tykkää.
Ollaan käyty kattomassa teatteria ja oltu itekin mukana. Tykkään.
Tuntuu oudolta käydä koulussa jossa tehään vaan teatteria. (ja juostaan) joka on siis hyvä asia. (paitsi se juokseminen). On ehkä tottunu vaa semmosee tylsään kouluun jossa istutaan tunnilla, käydään välitunnilla ja istutaan taas tunnilla. 
Meillä ei oo välitunteja. Me mennään yleensä kolmeksi kouluun (paitsi tiistaina jollon on 9-14) ja tehdään kaikkea, käydään välissä syömässä ja sitten tehdään taas kaikkea puol kasiin asti. Ehkä jotkut välitunnit ois vähän outoja tonne. 
Ainut miinus tos koulus on (juoksemisen lisäksi) et meillä ei oo mitään syyslomia yms. 
Vaan joululoma. Koulua koulua. Eipä käydä Kuhmossa, kotona kun jouluna.
Katoin jotain instagram kuvaa Kuhmosta eilen. Näytti kamalalta.
Luulen et saan jonku kulttuurishokin joululomalla.

-Roosa

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Sisustustarroja !

Welcome to the Kuhmo !