Hyvää ruokapäivää!

 Hyvää ruokapäivää teille kaikille! Tarkoitan nyt joulua ja tämäkin tuli myöhässä kun eihän enää ole etes tapaninpäivä..

Itse vietin jouluni tuolla Etelä-Pohjanmaalla Kuortaneella. Oltiin kaikki paitsi isä ja Johannes viis päivää siellä mummolassa viettämässä joulua. Isällä oli töitä ja Johannes ei tunnetusti halua istua autossa.. Ja onhan sitä matkaa suuntaansa se 435km täältä. Huh. Mentiin sinne siis maanantaina ja kotiin tultiin perjantaina. 

Tiistaina mentiin Keskiselle kuten arvata saattaa. Siinä sitten kiertelin ja katselin ja ihmettelin.. Kunnes yhtäkkiä ihan sattumalta näin jonkun hyvin tutun näköisen henkilön urheiluosastolla. En kuitenkaan ollut varma et oliko se se kun olin nii kaukana niistä. (Tää herra oli siis isänsä ja veljensä kans) kohta näin ne vähän lähempää ja asia varmistui. Jep.. Eetu. Tunnistin. En kuitenkaa viittiny mennä moikkaa kun isänsä ja veli oli siinä. Buuum ujous iski! 
Kiertelin siis itekseni kunnnes kolmikko käveli ohitseni ja katseet kohtas tyylillä "oho sinäkö se siinä?" .. Ha.. Siinä sitte jutusteltii vähä aikaa kunnes Eetun piti juosta.
Illalla sitten eksyin niille pelaa Codii. Anteeks mitä? 
Ei tainnu mies kertoo äidillee et oon tulos käymää. Sen verra näkemise arvone ilme oli, ku minä astuin sisää. Eetu tapansa mukaa huoneessaa ylhääl ja anto mun selitellä siinä tulemisiani. 

Jouluaatto oli ihan jeeees. Istuskeltii vaa sisällä ja katottii telkkaria. Mummo ja isoisä lähti hautuumaalle ja minä tekasin dominojuustokakun sillä aikaa. Sitte ku kaikki on taas paikalla ni syödään - ja syödäänki kunnolla. Kuude aihaa (herrajumala) tuli joulupukkeli käymään oho ja jaettii lahjat. Sitte taas vaa istutaa ja ahmitaa suklaata. 

Joulupäivänä mentii kaikki mun enon luokse. Sinne oli kutsuttu kaikki syömää. Me, mummo ja isoisä, eno ja avovaimonsa, toinen eno vaimonsa ja lapsensa (mun kummipoika) ja serkku tyttöystävänsä ja vauvansa kans. Så mycket ihmisiä. Mut kivaa oli... Kaks pikkusta hii ja kivaa seuraa ja mikä parasta... Pöydät täynnä hyvää ruokaa. Luoja mä rakastan jouluruokaa. Voisin syyä sitä aina. 

Hyy miten mä pärjään nyt kun se on ohi ja en saa enää ahtaa itteeni täyteen kinkulla ja lanttulaatikolla?! 
Nyt saatte kuvat mun lahjoista wow

    
          Kaks matkalaturii.. Ei 
         Ainakaa akku lopu!!
       Teetä ja jotain voiteita. Tyynyliina
         Ja lapaset


       Tyyyny ja peitto!! Nam uh 
        Nukkuminen! Ja söpö meikkipussi


        Joni anto mulle iiiihaanan
        Avenged Sevenfold -topin!<3

    Ja ostin itelle keskiselt meikkejä ni
     neki on vähänniiiko lahjoja:D he

 

           Ainii.. Olin koko viikon pienes
          kuumees mut se ei menoo
          haitannu. Ja pitäähän perinteitä
          noudattaa! Roosa on aina jouluna
          sairas....

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Welcome to the Kuhmo !

Teatterilla teatterilla