Shopping in Par... Oulu !


 
Eilen matkustin tänne Ouluun. Tarkoitukseni on siis muuttaa tänne.
Mut sijotetaan mun kummien luokse; he ovat siis ihan virallinen sijoituskoti kun ovat käyneet sen kurssin ja hakevat sijaislapsia.
Eilen matkalla chillailin Kajaanissa parisen tuntia. Kävin syömässä, kiertelin kauppoja ja vein papereita osastolle. Näin ihania ystäviäni sieltä ja kävimme kaupassa. Sitten olikin jo aika lähteä junaan. Se se olikin mielenkiintonen junamatka.
Mun vaunussa oli ainoostaan mun ja yhen toisen tytön lisäks lauma
inttijätkiä, jotka soittivat musaa täysillä. Sitten ne alkovatki juomaan. Puhetta alko tulla koko ajan kovemmalla volyymilla ja ne alkovat olla sitä tasoa, että mä kuuntelin jo vähän turhautuneena.
Lopulta meno siellä näytti siltä, että kyydissä olisi ollut lauma 8-vuotiaita pikkupoikai eikä suinkaan armeija-ikäisi miesten alkuja.
Tyhjät pullot heitettiin junan vessasta alas, joka kolmas minuutti käytiin röökillä (=vaunu haisi ihan tupakalle), kiipeiltiin laukkuhyllyillä ja lopulta yksi jätkistä kiipeili hyllyillä
pelkät bokserit päällä ja muut ottivat kuvia/videoita & nauroivat.
En enää ikinä eksy luulemaan, että inttijätkät olisivat jotenkin
sivistyneempiä ja kypsempiä, kuin nää meidän ikäiset pojat.
No - ei ainakaan ollut tylsä matka ja harvon sitä junassa
kuuluu musiikkia ja inttijätkiä heiluu boksereilla.
Tämmösiä nää mun junamatkat - aina yhtä jännää.
 
Nyt tänään lähdin aamulla heti kymmenen jälkeen kaupungille, koska
mun piti päästä ostelee vähä kesävaatteita itelleni. No kiertelin noita kaupungin vaatekauppoja ja kyllä mä löysinki sitte ihan kivasti kaikkee. Kävin mä sit myös Raxissa syömässä, sillä enhän mä ilman ruokaa ois pärjänny. Esittelen ostokseni sitten joskus myöhemmin, kun oon saanu kaikki mun synttärilahjat. Cause lasken nämäkin synttärilahjoiksi koska synttärinä mä ne rahat sain.
Kun sitten palasin takaisin mummolaan, nukahdin melkein heti koska en ollut saanut yöllä nukuttua.. kuten en ole saanut kolmeen viimeiseen yöhön. Kun sitten vihdoin heräsin parin tunnin päästä, lähdin kahville ystäväni kanssa. Kävimme Mazarinessa, jossa mä olin ollut tetissä ysillä. Saatiin molemmat pussillinen pullia mukaan, kun lähettiin pois. Namnam. Sitten mä syönnin jälkeen lähdin vielä pyörällä viilettämään. Eksyin Spritstoren loppuunyyntiin ja pilistelin pyörällä pitkin Oulun keskustaa ja ympäri Pikisaaren.
 
Oli ihanaa viilettää pitkästä aikaa pyörällä. Mun on ihan pakko saaha pyörä! Kuhmon lukion rehtori oli oikeessa: Oulussa on parasta pyöräillä! Ja vastaan tuli ihmisii kivasti.
Jotkut käveli, jotkut pyöräili, jotkut meni skeittilaudoilla ja joku rullaluistimilla. Mutta kaikista paras oli se jätkä, joka käveli vastaan ja soitti samalla kitaraa! Semmosta ei oikee paljoo
Kuhmossa näe :D
 
Tässä teille uusi tuttavuus mullekin.
Aiivan ihanat sanat omistava biisi:
 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Welcome to the Kuhmo !

Teatterilla teatterilla