On Holiday !

 
 
Oisko vaikka syysloma ?
 
 
Syysloma alkoi vihdoin ja viimein ja nyt on mulla ainaki tosi
ihana olo ja tekis mieli vaa hyppiä ja riehua hyvän musan tahtiin!
Ehkä mä teenki sen vielä tän päivän päälle. Ken tietää - barbie ei.
Viimeinen koulupäivä alkoi aamulla kahdeksalta, kun lähdin tänne ihanalle Kuhmon terveysasemalle kontrolliverikokeisiin. Siellä sitten istuin odottamassa vuoroani ja söin kanttiinista aamupalaa.
Sitten, ku mun vuoro vihdoin tuli niin se hoitaja kysy, et oonhan mä muistanu olla syömättä viimeset 14h .. no en tosiaan ollu kuullu mistään semmosesta, ku se lääkäri ei ollu sanonu siitä mtn.
No sit mun piti oottaa siel laboratorion sisällä semmoses hianos (ällös) tilas, jossa vaa oli putkia täynnä verta. Hei oikeesti, iha mun paikka ja silleen. No sit se hoitaja päätti, et otetaa nyt kaikki muut kokeet ja sit joskus parin viikon päästä se yks.
 
Mä olin päättäny, et ny mä kokeilen istuu siinä normaalilla penkillä missä muilta normaaleilta ihmisiltä otetaan verikokeet. Nii siis yleensähä mä saan makaa jossai sängyl, ku pyörtyilen ja näin.
No mähä istuin siihe penkille ja se sito sen remmin mun vasempaan käteen. Sit se päivitteli kui ohut käsi mul on ja kui ohuet suonet ja et mitenköhän ne saa otettuu sitä verta.. asiaan vaikutti viel seki, et ku siel kaksil multa oli pistelty joka päivä verikokeita ni nyt sit suonet on huonos kunnos ku niiton tökitty nii paljo tai jtn.
No se törkki sin ainaki kaks kertaa sitä mun kättä, mut ei saanu mtn sielt.. ja se sattu iha helevetisti, koska sei ollu parantunu viel niistä kaksilla tehtyistä pisoksista. No sit mua alko tietty pyörryttää ja oksettaa ja näi ja se hoitajaki näki, et mä olin vajoamas jonneki muualle, ku tosielämään ja talutti mut sinne sängylle.
 
No ei vaa. Oikeesta kädestäki yritettii kolme kertaa pistellä mut eihän sielt mitää tuu. No neljäs kerta toden sanoo, ku ne vaihto vähä ylemmäs ja sai otettuu. Mut mä meinasin koko ajan pyörtyy ja vapisin siin, ku joku 40c:n kuumepotilas kylmässä. Joo kyllä mä oon
16-vuotta mut mä en voi sille mtn. Mä en vaa kestä verikokeita, verta tai neuloja. Ja ku oon nii herkkä ihminen ni itkuhan siinä (taas) pääsi, ku koko ajan meinasin pyörtyy ja yritin pitää itteeni hereillä kaikilla voimillani, joita ei kyllä paljoa ollu. En jaksanu heiluttaa jalkaanikaa. Sit se oli lopulta ohi ja ne toi mulle mehhuu ja sain makoilla siel huonees sillee, et pystyin taas kävellä.
 
Jos ette oo ikää pyörtyny ni voin kertoo et se ois muuten tosi hauskaa itseasiass:D Mut se helvetimmoine huono olo, ku meinaat oksentaa. Noup. Mut se itse pyörtyminen on kivaa. Eka tulee hirveen kuuma, sit tulee se huono olo, sit alkaa oksettaa jonka jälkeen alkaa pyörryttää. Sun ympäriltä äänet hiljenee ja silmissä alkaa vilistä ja sumeta. Seuraavaks heräät ja sun ympärillä joku puhuu, et ei mtn hätää sä vaa pyörryit. Hei halleluuja, ihan ku en ite tietäs.
Joskus saattaa ehtii nähä untaki :D
Oon pyörtyilly melkee koko elämäni. Aina kaikesta. Rokotteista, verikokeista, isommista haavoista jos tulee verta. Kerran pyörryin mein pihaan, ku äitee kerto et mun pitää mennä lääkäriin.
Kolme kertaa oon pyörtyny koulus kesken tunnin. Mä oon jo tottunu siihen tottakai, mut aina ku joku uus ihmine näkee sen eikä tiiä sitä nii se säikähtää iha himona haha. Mä vaan kaadun lattialle ja jalat luhistuu alta. Pari kertaa oon lyöny päätäni johki ja kerran olin nii monta minuuttii tajuttomana maassa, et äiti meinas jo soittaa ambulanssin..
 
Koulupäivä meni aika nopeesti; oli vaan kaks fysiikkaa ja historia. Ja meidän koulun historian tunnit on tunnetusti aika mahtavia kiitos opettajan. Jeejee sain matikan kokeesta nelosen.. ja kurssista myös. En päässy läpi. MUTTA, koska mulla oli hyvä poissaoloselitys (olin siis sairaalassa) niin saan tehä sen kokeen uudestaa joskus syysloman jälkee ja kokeilla pääsisinkö läpi. En kyllä usko, et se mitään auttaa mutta iha jees et saan etes yrittää.
Historian tunnilla piti pareittan jutella jotain antiikin Rooman rikkaista ja köyhistä tms. No munhan piti tehä sitä erään entisen kaverini kanssa.. joka siis oli silloin kutosella mun kaveri, mutta yläasteella kiusaaja. Että ihan kiva oli kyllä.
 
nyt vaan popitan Green Dayn "Holiday" -biisiä ja raiskaan ton ihanan replay-napin.. oon säälimätön ihminen. Kyllä tää pistää ny hymyilee, ku tietää et loma alko ja viikko aikaa ottaa rennosti.
Sunnuntaina luultavastikin rakkaan veljeni kanssa lähdemme tuonne Etelä-Pohjanmaalle linja-auto - juna yhteyksillä ja nää muut tulee sit myöhemmin. Sinne.. parhautta, unelmapaikka, mun paikka <3
Muuta en tiiä mitä mä aijon tehä, mut nii kauan ku vain saan/voin nii asustelen Kuortaneella !
Tää ilta menee luultavastikin, kun popitan musiikkia täysillä huoneessani, mussutan tuota mitälie kinkkupiirakkaa (:D) ja ehkäpä jos nuo Elian kaverit lähtee ennen iltaa pois niin käväsen kaupassa ostamasa erään mahtavan leffan sekä leffaeväät ja se ois veljen kans leffailta !
 
PITÄKÄÄ HAUSKA LOMA JA TEILLE JOILLA LOMA LOPPUU:
LÄLLÄLÄÄÄ MEILLÄ ON PIENEMPI AIKA SEURAAVAAN LOMAAN! ;P

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Sisustustarroja !

Welcome to the Kuhmo !