5,6,7,8,9,10.

 
 
Heipsan pitkästä aikaa! Tää mun joulukalenteri juttu täällä blogissa meni nyt vähän pilalle, koska en ollut kotona joten ei ollut aikaa alkaa kirjoittamaan mitään. Huomenna kuitenkin jatkan mutta nyt kirjoitan vain minun ubermahtavasta itsenäisyyspäivälomasta!
Oikeesti mun ois pitäny olla keskiviikkona esiintymäs koulun
itsenäisyyspäivä/ylioppilasjuhlas mut empä menny.
 
Määhän lähin keskiviikkoaamuna linja-autolla Kajaanii ja sieltä junilla tuonne Ähtäriin. Mä en oikeestaan muista mitään niiltä menomatkoilta, mikä on periaatteessa aika hassua koska eihän siitä oo ku huomenna viikko. No sen mä muistan, ku piti vaihtaa junaa Jyväskylässä.. ja jotka on Jyväskylän rautatieasemalla pyöriny nii tietää et eheh.. joo. Mä sit iha sokkona suunnistin sisälle ja katoin et miltä raiteelta se seuraava juna lähtee. No sit tajusin onneks, et sinne ei mennäkää pihalta vaa sisällä olevista portaat ylös ja jtn putkee siel yläpuolel sinne toiselle raiteelle. Eli löysin tien! Sieltä oli sit joku taajamajuna Ähtärii.. nii siis ei semmoo normi taajamajuna mitä näkee semmosii sinisii vaa semmoo hieno mitä pääkaupunkiseudullaki. Elkääkä naurako, emmä tienny et semmosii on muuallaki. Sit sielä jouduin puhuu tuntemattomille ihmisille, koska se oli ihan täynnä se juna ja sit siel istu semmoses neljän istuttavas penkkiosios kaks tyttöö. Mä jouduin kysyy, et onks siin vapaata. Se oli kamalaa. Sit joku pikkujätkä tuli mun peräs sinne ja se kysy viereisilt istujilt just samallai mitä oli kuullu just mun kysyvän. "Onks tässä ketää?" .. joo ehkä ois pitäny kysyy jotenki järkevämmin, mut emmä osaa. Se juna oli menos Seinäjoelle mut melkee kaikki siit mun vaunust jäi Ähtäriin myös. Myös se pikkujätkä ja mun vieres istuva tyttö. 
 
Mä en ottanu melkee yhtää kuvia sieltä (ihme kumma) joten mulla ei oo siis näyttää teille mtn kivaa. Mut etin jtn kuvii, joilla kertoo mitä mä oon sielä hommaillu :D
 
 
Torstaina oli siis itsenäisyyspäivä. Mulla on oikeesti varmaa joku
muistinmenetys, mut men muista mitä me ollaan sielä tehty. Mutsiis joskus illalla kaks Eetun kaverii tuli käymää sielä. Katottii jotain iha psykoo leffaa ja sit jtn ihme suberpuhemies-huutokauppaa. 
 
Peerjantaina me mentii Eetun ja sen serkun kanssa uimaan. Siel oli ihan kivaa mut siel oli liikaa ihmisiä. Sit sen jälkeen me mentii syömään sinne sen hotellin ravintolaan. Ruoka oli hyvää ja näin ja ruokaseura sitäkin parempaa. Mutta mulla alko yhtäkii pyörryttää iha jumalattomasti ja en meinannu saaha henkee. Lähettii sitte chillailee sinne hotellille ja mentii johki lasten leikkihuoneeseen, jossa mä, Eetu ja mun veli oltii oltu joskus kesän alus! Mä yritin hengittää siel mut sit mut heitettiiki pallomereen. Loppuajan mä juoksin Eetun peräs pitkin sitä hotellii, ku se varasti mun kännykän tai laukun. Ja iha lopus istuttii aulas kattomas Salkkareita - josta Eetu ei oikee tykänny :D
 
 
 
Lauantaina sit pelattii jtn ihme vapaaottelu pelii (tai mistä mä tiiän mikä se oli - en muista nimee) ja Cod:ii :D
Joo kyllä. Pelattiin siis Call Of Dutyy Wiillä.. mu sit Eetu rupes ärsyttäväks >;( .. anteeks vaa mut sä olit aika ärsyttävä.
Sit se lähti reeneihin ja mä ja Hanna jäätiin niille.
 
 
 
 
 
Niimpä me siis päätimme lähteä tutkimaan suurta, tuntematonta Ähtäri cityä. Tai ainaki mulle se oli tuntematon. Napattii niitten varastosta joku potkukelkka ja lähettiin sillä pilistelee pitkin Ähtärii. Oli pimeetä, lunta sato myrskyävästi ja hieman oli kylmäki, mutta ei se meitä pysäyttäny. Sitäpaitsi oli sielä lämpimämpi, ku täällä Kuhmos. Vedeltii aluks sillä kelkalla siis ympäriinsä siel - ei meillä ollu mitään päämäärää kuhan mentiin. Vuorotellen aina kyydissä ja vuorotellen työntämäs. Se oli muuten hauskempaa, ku mä muistinkaan! Nimim. viimeksi joskus nelosella menny tommosella.
 
Sit jossain vaihees me sit mentiin apsille istumaan. Ostettii sitte Angry Birds limsaa, koska niistä oli joku tarjous ja istuttii siel ja höpistiin kaikkee. Sit lopulta me päädyttiin ostaa viel jätskitki, ku Hannalla alko tekee mieli jäätelöö:D
Siel oli ihmisii iha aikas reilusti. Ja ekaa kertaa tän neljän vuoden aikana mua ei ahistanu istua sielä, vaikka sielä oli nuoria ja jtn lissujengii! Ylistykset siis mulle! Sielä sit kuunneltiin niitten juttuja ja naurettii niille. Oli pakko vetää kaulahuivi suun eteen, et nei nähny et nauran niille täyttä päätä.
Voi että oli ihania ihmisiä sielä <3
 
Sit Hanna makoili siel penkillä ja joku jätkä koko ajan nauro meille. Naurakoot! Ihan sama, en tunne niitä etes. Sit joku hiton työntekijä tuli valittaa, et "Voisitko sä istuu tossa ihan kunnolla, kun toi ei oikee näytä soveliaalta. Menkää kotiin nukkumaan jos väsyttää". :DD Eii.. ei näin. Ei mennä.
 
Loppujen lopuks me oltiinki siel ulkona ja apsilla yli kolme tuntii. Eetuhan se soitteli, et missä me ollaan. Mut iha tahallaan me siel kauan istuttiin. Takaski käveltii mahollisimman hitaasti kaikkien kirtoteitten kautta. Meinattii me jäädä jonku hiton autoilijan alle, ku se siel hurjasteli ja riftaili ympäri tietä. Sitku päästii takas sisälle, mun hiukset oli iha märät siit lumisateesta ja wiauu.
Mutta oli meillä hauskaa!
Ja sitte Eetuu näytti ärsyttävän iha mahottomasti, ku sei saanu
tietää mtn. Kosto elää mieheni <3
 
 
 
 
 
Nojoo. Sitte sunnuntaina lähin takas kotiin. Ajeltii Hannan ja Eetun äiteen kans Jyväskylään autolla. Ekas junas mun paikka oli taas semmoses neljän istuttavas paikas jonku pariskunnan ja niitten n. 2-vuotiaan pikkutytön kans. Jeejee. Sit ku vaihoin Pieksämäel toiseen junaan jouduin _taas_ puhuu tuntemattomalle. Ja vieläpä jolleki n. 17-vuotiaalle jätkälle. =mun pahin painajainen. Sehän siis istu mun paikalla joten jouduin sanoo sille, et "Joo hei täs ois mun paikka". Sit se vaa mutis jtn "aha", ja vaihto siihen viereen. Hyi jumalauta, että tuli siitäki jo iha pää kipeeks ku jätkä hais iha tupakille ja siin sen vieres sit piti istuu. Musikkii vaa kuuntelin omissa maailmoissani, kunnen loppumatkasta iski hirvee huono olo ja aloin laittaa kuulokkeita laukkuun. No ei mtn - mähä pyörryin samantien siihe. Tais se jätkä kattoo mua iha tyhmäks.. hahah.
Sit jouduinki juoksee.. ja melkee menin ohi Kuopion aseman.
Viimene juna Kuopiosta Kajaanii oliki yhtä tuskaa..
Onneks sitte isä soitti, et se tulee hakemaan mut Kajaanista.
Ettei tarvinnu enää istuu jossai linja-autos.
Kerranki se mies teki jotain oikein!
 
Mutjoo. Oli kivaa ja wihii.. (:
Tein kyllä kaikkea uskomatonta, kuten kerroin.
1. Istuin apsilla ilman ahistusta nuorisojengien keskellä
2. Puhuin tuntemattoimille. Jopa pojalle!
3. Mä osasin olla jopa siel kylpyläs!
 
 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Welcome to the Kuhmo !

Teatterilla teatterilla