Happy New year 2013 !


 
Hyvää, ihanaa, mahtavaa ja parasta uutta vuotta 2013 !
Tää postaus tulee nyt vähän myöhässä, mutta ei voi mitään.
Uuden vuodenkin olin siis Kanarialla joten se oli hiukan erilainen, kun yleensä. Yleensä mä vietän uuden vuoden Kuortaneella mummolassa.
Sielä on yleensä ollu koko mein perhe isää laskematta ja tietysti äiteen vanhemmat. Ja sitten mein enot vaimoineen on käyny aina viettämässä iltaa myös meidän kanssa. Se on ihan parasta!
Syödään hyvin, herkutellaan, kuunnellaan musiikkia, jutellaan ja nauretaan. Ja sitten tottakai ulkona ammutaan raketteja!
Saunakin ollaan yleensä lämmitetty.
 
Mutta tänä vuonna uusivuosi oli siis täysin erilainen. Sitä odotti, että wau nyt tulee paras uusivuosi ikää, kun ollaan sentää ulkomailla jossa uuttavuotta juhlitaan paljon enemmän, ku tääl Suomes. Mut ei - olihan sielä meteliä ja melskettä mut ei me sinne menty. Oli itseasiassa vähä tylsä uusivuosi.
Alkuillan mä makasin mein olohuoneen sohvalla ja olin vaa hiljaa - ja lopulta mä vaa itkin siinä; ihan ääneen eikä kukaa välittäny. Ne vaan istu siinä eessä pöydällä syömässä ja nauramassa jutuilleen. Välillä äitee käänty sillee "Joko se Roosa nukahti?" et ne kyllä näki mut eihän kukaan välitä, jos mä itken. Ei kukaan.
 
Sitte ku sain lopetettuu oudon itkubileeni, joiden syytä en satavarmast etes tiedä. Ehkä se oli sitä, et mulla oli ihan kauhee ikävä niin monia ihmisiä.. sitte me istuttii kahella sohvalla ja matkasängyllä äiteen, Biiberin, Johanneksen, Sofian ja Benjamin kanssa kattomassa telkkaria. Saksaksti, koska sillä kielellä mein talon telkkari toimi. Johannes väsy ja lähti nukkuu mut me muut jatkettiin kattomista. Katottii jtn uudenvuoden juhlaa Saksasta ja sitte koko ilta Mr. Beanii. Biiberi ja Sofia nauro koko ajan ja joka asialle, koska ne oli nii väsyneitä. Nei jaksanu mtn muuta ku nauraa täysii. Mä taisin jossain välissä nukahtaa 45minuutiksi ku olin nii väsyny ja päätä särki. Lisäks mulla oli ihan älyttömän huono olo sen laivareissun jälkeen ja tuntu et keinuisin yhä niissä aalloissa.
 
Sitte, ku kello saapu vihdoin 12 yöllä alko raketit paukkuu ulkona. Otettiin Biiberin kanssa kamera mukaan ja lähettiin ulos. Sofiaki halus tulla mukaan yöpuussa. Sielä me pyörittiin parkkipaikkaa ympäri, koska jokapuolelta lensi mahottoman hienoja raketteja.
Monia hienoja raketteja jäi kuvista pois, mutta saimmä jotain kivoja kuvia tänä vuonna. Ennen niitä ei oo tullu, koska oon ampunu ite.
Sit sen jälkeen, ku ne raketit oli rauhottunu eikä niitä enää lennelly ku ehkä yks aina sillon tällön ni istuttii Biiberin kans viel vähä aikaa mein pihas ja kuunneltiin musaa ja syötiin.
Siinäpä se. Sit mentii nukkumaan joskus kolmelta. Eli Suomen aikaan viideltä.
 
Biiberi ei meinannu jaksaa oottaa,
et raketit alkaa paukkuu. Ku tuollahan niitä
ei ammuta heti tyylii kuudelta kuten Suomes vaa vasta
kaheltatoista ja sen jälkeen. Keskiyön lyönnillä alkaa
paukkuu.
 
 
Ja tottakai kaupasta piti ostaa viinirypäleitä.
Sehän on espanjalainen perinne sentään.
Uutena vuotena pitää syödä 12 viinirypälettä
jokasen vuoden kuukauden hyväksi.
 
~
~
 
Vielä kerran:
Ihan mahtavaa uuttavuotta teille kaikille ihanaisille!
Toivottavasti tästä tule edes hyvä vuosi.. vähintään hyvä.
Love you all <3
 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Welcome to the Kuhmo !

Teatterilla teatterilla