True läskeilyä ja One Directionia !


VAROITUS:
Tämä postaus sisältää liioittelua, sarkasmia ja mustaa huumoria.
Ei suositella herkkänahkaisille & helposti suuttuville.
 
 
 
Erittäin kaunista maanantai-iltaa kaikille!
Viikonloppuna sattui semmoinen hassunhauska kömmähdys, että
minä lensin Posiolle viikonlopuksi. No ei oikeesti - kyl siinä
meniki kuulkaas monta tuntia ajaa pikkuruisella autolla lappiin.
Matka meni ihan jeees, puhuttii melkee koko matka maailman politiikasta ja pankkijärjestelmistä. Ja MÄ alotin sen keskustelun!
Oli mielenkiintosta. Jopa silloin puhuttii politiikkaa ku pysähyttii syömään. Sivistyneet ruokakeskustelut >;)
 
Perillä - pienen pienessä lappilaiskylässä, jossa asustellaan poronnahkalaavuissa ja syödään joka ilta jääkarhuja Petteri Punakuonon etsiessä metsästä uusia valkoturkkisia otuksia - minut heitettiin pikkuruisen ystäväni luokse jonka karvainen kaveri haukkui minut pystyyn ensimmäiset kymmenen minuuttia.
Pimeän ja jännittävän yön jälkeen saapui paikalle porojen vetämällä harmaalla reellään myös toinen pikkuruinen ystäväni.
 
 
Päätimme ensimmäisen päivän iltana uskaltautua ulos pimeään
paukkuvaan pakkaseen. Otimme karvaisen kaverimme mukaan ja hienon parin kilometrin lenkin noin tuhannen asteen pakkasessa. Okei, ei siellä oikeesti ollu kylmä. Mut ette te muuten uskois, et mä olin lapissa ;_;
 
 
Illan hämärtyessä (joka oli jo hämärtynyt, kun tulin..) saimme
ruokapöytäämme paikallisia ruokarullia, joidenka sisään työnsimme
kaikkea ruoan näköistä mömmöä. Samaa söimme heti herätessämme - mähöjä kun olemme !
 
 
Päivällä kun valoa riitti kävelemiseen juoksimme innoissamme
suureen Posion ylpeyteen: Pentikille! Kiersin kaikki hienot näyttelyt ja halusin ostaa kaiken mikä ihanalta näytti - eli kaiken.
Joimme kahvikaakaot suberhienossa kahvilassa maisemanäköalaikkunan vieressä ja lähdimme pois.
 
 
Hiihdimme - koska eihän lapissa pääse muulla tavoin liikkeelle -
Posion jätti-ison yläkoulu-lukio yhdistelmän ohi. Tuolla opiskelee
joka päivä varmaan 10 000 reipasta ja iloista opiskelijaa valmiina täyttämään matikan tehtäviä ja opettelemaan ruotsia.
Minäkin tuolla olin neljä vuotta sitten!
 
 
Pääsin vierailemaan jopa Posion uudessa bigshopissa eli S-marketissa! Olin suuresti järkyttynyt nähdessäni miten jättikokoinen kauppa on ahdattu niin pieneen lappilaiskylään. Täytyy kyllä myöntää, että oli siellä hienot kaapit!
Kävimme myös suuressa R-kioskissa vuokraamassa kaksi hassua elokuvaa jonka aikana eräs meille täysin tuntematon ihana mies halusi välttämättä tarjota meille suklaasydämmiä. Mä tottakai otin, kun suklaata tarjottiin. No vitsi vitsi.
Viimeisenä tutustuimme myös K-marketin suureen valikoimaan. Shoppailimme leffailtaamme syömistä ja minä satuin löytämään
eräältä hyllyltä oikean Iskelmä-lautapelin jota pankkikorttini vaati!
 
 
Koska pikkukylässä oltiin vaihdoin farkut verkkarihousuun!
No ei ny oikeesti - mä löysin noi mun vaatekaapin pohjalta ja rakastuin niihin. Wazaaaaaa (;;
Ja tämä oli vain joku ihmeellinen suberotos "kamera pöydälle ja itselaukaisin päälle" a´la Roosa.
 
 
 
Päivänä joka lauantaina tunnetaan valmistimme
kaikille omat pizzat. Sitten ahmimme niitä tiuhaan tahtiin illalla
sekä tietysti seuraavana aamuna aamiaiseksi.
Kuten alimmaisesta kuvasta näkee - lapissa syödään todella
terveellistä aamupalaa! Roosa liked!(;
 
 
Lauantai-iltana katsoimme kaksi mahtavaa elokuvaa.
Ensin katsoimme oikeasta televisiosta, joka kylästä löytyi mutta sitten dvd-laite laittoi sopimuksen irti ja vaihdoimme koneet aina yhtä luotettavaan tietokoneeseen. Ensin sukelsimme jonnekin aivan ihmeelliseen Neverlandiin, joka oli kaikille pikkuinen pettymys. Varokaa vaan leffojen kannet huijaa teitä! Sen jälkeen lähdimme mukaan värikkääseen Madagascar kolmoseen ja nauroimme katketaksemme.
Jopa minä - joka olen kyseisen leffan nyt jo kolme kertaa katsonut.
 
 
Ihme ja kumma jostain syystä karvainen ystävämme Lunakin tottui minuun haukunnan jälkeen ja olimmekin loppuajan oikein hyviä ystävyksiä. Jostain syystä kuitenkin uuden ystäväni ilme ei oikein näytä tyytyväiseltä. + mun naama on valkee. Johtuukohan se aina-lumisesta-lapista? Ken tietää - Barbie ei.
 
Tehtiin me oikeesti muutakin.
Esimerkiksi tanssittiin Just Dancella One Directionia!
Soitettiin Guitar Herolla Nickelbackii ja Avenged Sevenfoldii!
Katsottiin ja naurettiin PewDiePielle ja jollekin muulle randomille
tubekäyttäjälle!
Ja MÄ luin kokonaisen animekirjajutun! 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Welcome to the Kuhmo !

Teatterilla teatterilla