Playa Del Ingles

 
Tadaaam nyt on vihdoin aika kirjoittaa tänne teillekin mun
Kanarian matkasta! Olin viikon siis Playa Del Inglesissä
26.12.2012.-1.1.2013.
Nyt pääsette "pikaiselle" matkalle Playa Del Inglesiin ja San Augustiin.. okei tää on aika pitkä anteeks.
Mut kuvia ja juttuu on nii paljon.
 
 
 
Tässä meidän toinen talomme. Toisesta ei oo kuvia, koska
mä asuin tässä. Hieno ja ihana espanjalaistyylinen asunto,
jossa kaks makuuhuonetta, olohuone, keittiö ja tietty vessa.
Oli mukava; tykkäsin!
 
 
 
 
Mein toisen talon parvekkeelta oli tällänen näkymä.
Toi ranta oli vähä tyhmä, ku ne piti siin _aina_
punasta lippuu et ei saa muka uida. Mut mehän uitiin silti
kuten kuvas näkyy. Tosin sit ne tuli häätää meit pois.
Pahiksii ku ollaan eiku?
 
 
 
Rakastan espanjalaisia kauppoja. Okei, Ranskas on ihan melkeen
samanlaisii mut silti; ne on ihanii tommosii kapeita hyllykäytävii
täynnä olevii. Ja Biiberi heti ekana karkkihyllyllä tottakai.
Ja sit kannettiin piiperin kans monta pussii kotiin kaupasta
ruokaa ja kaikenlaista hyväää ;3
Kaupas me käytii piiperin kans joka päivä.
Oli niin ihanan halpaa!
 
 
 
 
 
 
Rannakka oltiin tietysti joka päivä, kun kerta ulkomailla
kerrankin oltiin. Hypittiin, lenneltiin ja yritettiin uida
sielä jättiaaltojen seassa. Monta kertaa isot allot veti mun veden
alle kun pieni olen ja heittelin kuperkeikkoja kurkku ja nenä täynnä
suolasta merivettä varmana siitä, että nyt mä hukun.
Yhtenä päivänä sain jopa tommosen kivan laudan jolla vetelin aaltojen harjalla ja niitä pitkin. Siitä ei kyllä saatu kuvaa paitsi
tommoo typerä melkee rannassa oleva kuva.
Biiberinhän kanssa me oltii jopa yöllä rannalla, kuten kuvat näyttää.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HUH että näitä ruokakuvia olikin paljon!
No mutta - hyvää hyvää ruokaa oli paljon.
Italialaises ravintolas tottakai pizzaa.. näyttää aika
jännältä toi pizza mutta hyvää se oli. Sitte kiinalaises
tietty kiinalaista ruokaa ja toi lautanen näyttää hieman
ällöltä kiitos Roosa-syöpön joka tunki sen täyteen.
(söin muuten kaks tommosta täyteen ahdattuu latasellista, kaks kupillista keittoo, jäätelöö ja simpukan ja ison tuopillisen cokista - eniten meistä kaikista), Aamupalapöytä on namnam ja mä söin joka aamu sentään aamupalaa, ulkona pienellä pöydällä kuvassa mun uudenvuoden yösyömiset jaja sit jtn perus rantaravintolan hampurilaisii ja yms. Ja laivalla sai iha namnam paellaa!
Ei täs tietenkää kaikkii ruokii oo mut paljon.
 
 
 
Joo ylemmässä kuvassa ollaan Biiberin, Johanneksen
ja äiteen kans syömäs jossai rantaravintolas. Nam ruokaa.
Alemmassa näette itsekin mutta noilla kaiteilla oli mukava istuskella ja fiilistellä Playa Del Inglesin elämää.
 
 
 
 
Jääkaapista löyty shampanjapullo joten pitihän sitä
vähän juhlia. Otettiin mein toisen talon asukit meille syömää
ja avattii pullo ja kippisteltiin ja syötiin hyvin (:
Oli iha hemmetin pahaa.. mutta siinä se meni.
p.s. huimunlaihakäsikuvassa.
 
 
 
 
Biibereitä onko heitä ?
No onhan niitä skeittaamassa, kenkäostoksilla ja
bongaamassa erilaisia lehmiä kadulta!
Ihan tosi siel oli kaudlla tommosii mahtavia lehmäpatsaita
ja ne kaikki oli erilaisii. Sheriffejä, sanomalehtilehmii ja monii muita. Ja just toi jäätelölehmä.
 
 
Tehtii Biiberin kans omat drinksut, ku siel talos oli
joku juttu millä aina sekotelaa niitä drinksuja yms.
Sit otetttii aurinkoo mein pihassa. Mun drinksu:
- Jääteetä
- Appelsiinimehuu
- 7 Uppia
- Shampanjaa
 
 
 
Joo toi eka kuva voi näyttää vähän hiukan pöljältä:D
JA EI se on puhdas astiajuttupaikkapesujuttu sitä ei oo käytetty
mihkää muuhun ku esm. uimapukujen pesuun yms. Potkasin siis itteeni varpaan kynnellä toiseen jalkaan ja sit tuli haava ja verta valu. Siis meressä ku hypin aalloissa. Sitte en huomannu sitä (paitsi sen kivun kyllä..) mut sit sinne meni tietty kaikkee hiekkaa ja kaikkee tämmöstä ni se oli mahtavan näköne ja se piti sit puhistaa ja sörkkii jollai pumpulitikuil ja sehä se sattu ja pyörrytti mua ja nytki alko pyörryttää ku muistelen sitä. Huusin ja kiljuin siel vessas ku yritin puhistaa sitä.
Ja tuo alempi - JOHANNES ON GANGSTERI! <3
 
 
 
 
Tämmösii ukkeleita näky joka kadulla rahakippo edessä.
On niilläki työ.. istua tai seista päivät pitkät kuumassa
joku ihmepuku päällä ja iha paikallaan. Ja toivoo, et ihmiset
antais niille rahaa. No tottakai mein hölmö isä anto joilleki rahaa. Esm. yhelle viulunsoittajapatsaalle ja sit tolle ylimmälle.
Mut toi hirviö oli typerä - se äpis mulle ku otin siitä kuvan enkä antanu rahaa. Ja tuo alin oli periaattees siisti mut ku tietää miten se toimii nii näääh.
 
 
 
 
Kävimme siis yhtenä päivänä kiinalaisessa syömässä.
Siel oli buffetti eli sai syyä nii paljo ku haluu sielt pöydistä.
Omnomn.. syöpön unelma siis. Söin paljon sen voin sanoo.
Ja Johannes oli söpö, ku se aluks yritti noukkii niitä ruokia noilla
puikoilla mut sit se luovutti ja siirty turvalliseen haarukkaan.
Sitten Benjamin ja Sofia ei jaksanu enää kävellä.. ei kyllä me muutkaan. Mutta äiti otti Benjamin reppuselkään ja Biiberi nappas Sofian syliin ja niin kulettiin eteempäin.
 
 
 
 
 
Playa Del Inglesissä on hienot ja isot hiekkadyynit ja kunnon
"aavikko" meren rannalla. Sinnehän kaikki halus käymään..
Äitin kans otettii aurinkoo ja nämä muut hyppeli dyyneiltä alas.
Ärsytti vaa, ku hiekkaa lensi koko ajan iha jumalattomasti silmiin.
+ Sofialla oli joku ongelma mennä _koko ajan_ tommoseen malliasentoon!
 
 
 
Onkohan nää espanjalaiset jotain kuntointoilijoia, ku tiellä
oli joka kymmenen metrin välein tommosii puntareita? :D
.. ja ikkunoista roikku joulupukkeja hirtettynä.
Näinkö te koristelette jouluna? Rajua sanon minä.
 
 
 
Tässäpä teille ihanille ihmisille kaksi todistuskuvaa.
Ylempi todistaa sen, että mä syön! En jaksa enää kuunnella sitä
et "syötkö sä mitään?!" yms. koska mähän oon syöppöjen kuningas!
Ja alempi kuva jonka isäni välttämättä halusi ottaa todistaa sen, et
mä todellaki oikeesti söin sen simpukan. Maistu salaatille.
 
 
 
 
Sitte me käytin lavaretkellä Puerto Ricosta käsin.
Oli hyvä, ku just sinä päivänä Playa Del Inglesissä oli pilvistä,
mut tottakai Puerto Ricossa oli paahtavan lämmintä!
Siel tarjoiltiin limsaa, kakkuja, Paellaa ja tottakai myös sit jtn olutta. Sit siel tarjottiin kahesti myös tommoset hienot drinksut. Kippisteltiin sit siinä mun isän isän kanssa. Ja mä naamapalmasin, ku isä anto sitä juomaa Sofialle ja Johannekselleki maistaa ku se tyhmä ei tajunnu et se oli alkoholii :D "maistakaas tätä hedelmäjuomaa". Jooo. Pienestä pitäen vaa drinksuja naamaan. Einäin.
Musta tuntuu etten mä mtn muuta siel juonukaa ku cokista, shampanjaa ja jtn drinksuja ;o
 
 
 
 
 
Laiva pysähteli eka siel merellä, et ihmiset näki delfiinejä.
Sit me ajettii jonneki rauhalliseen kalliopoukamaan ja siel sai sit uida, syödä, juoda, ottaa aurinkoo kannella ja ajella banaaniveneellä. Mä pääsin _vihdoin_ hyppimään laivan kannelta mereen.. sitä mä oon aina halunnu. Biiberi ei vaa jostai syystä mahuttanu laivaa kuvaan mut käy se näinkin.
Oli ihan järkyttävän kaunista ja toi vesi .. <3
Luulin et tommosta vettä on vaa elokuvis.
 
 
Mutta oli kyllä ihanaa kaikenkaikkiaan !
Tässäpä oli jtn "parhaita" paloja tältä matkalta.
Läheskään kaikkea en voinut tähän laittaa mutta tässäkin
oli jo ihan hullusti kuvia. Anteeks, toivottavasti jaksoitte kattoo näitä. Teen uudesta vuodesta erillisen postauksen vaikka huomenna.
Ja jtn maisemakuvii voin myös erikseen laittaa, koska ne on aiaks upeita ja kauniita !
Sit viel jtn mitä siel kävi ja tapahtu.
 
- Kaks naista yritti ryöstää mein äiteen rahat. Ne käveli vastaan ja sito meille kaikille jotkut käsikorut ja sit vasta kinus maksua siitä ja visers jtn loitsuja.. hyi. Sen jälkee ku ne samat tuli vastaan ni biibern kans livahettii kyllä nopeeta ranteet piilossa ohi.
- Kolme ruotsalaismiestä käveli mun ja biiberin takana. Aina ku mä katon taakse ne stalkkaa siinä ja irvistää. Sit ne huutelee mulle:
"Suomalainen? Mitä kuuluu mistä päin olet?" .. hyiettä. Lähin piiloo jonku hiton vessarakennuksen taakse ja ootin et ne meni kauemmas.
Et semmosta.
- Lentokonees mun eessä lähellä istu kolme suomalaista miestä ja yks niistä iha humalassa. Ei meinannu pysyy pystys ja oksenteli koko ajan. Oli siis tosi ihanaa istuu siin ja kuunnella, ku yks oksentelee koko ajan..
- Hain laivalla Johannekselle lisää Paellaa. Sit se yks laivamies (n. 25-vuotias) tulee seisoo mun eteen. Kysyy, et mistä oon ja kerron iha normaalisti et Suomesta. Sit se kysyy, et puhunko englantii ja sit se sanoo et tulinko mä hakee Paellaa. Sit se käskee mun hymyillä sille että saan sitä ruokaa. Sitku lähettii sielt laivalt se kätteli mua ja käski taas hymyillä et pääsen pois.
Jeejee.
- Taksi haki meit lentokentältä, ku mentiin sinne. Se taksikuski jutteli englanniks isän kans. Sit isä sanoo sille, et mä rakastan Espanjaa ja sen kieltä. Sit se kääntyy mun puoleen ja kysyy espanjaks et osaaks mä puhuu espanjaa. Sit sanon et vähän joo ja sit juttelen sen kans kaikkee espanjaks. Sit se kysyy mun nimee ja sit isä sanoo et "Roosa Maria".... sit se sanoo, et ui ku kaunis nimi ja sit se sanoo espanjaks mulle et moon kaunis o.O
Ku muut ei ymmärrä espanjaa.
- Käveltii uudenvuoden jälkeisenä aamuna Biiberin kans aamupalalta pois ku käyti yhes ravintolas syömäs. Sit nähää et rannalla on hiekkaan piirretty isolla sydän ja siin sisällä lukee Justin Bieber. Vissii vähä Bieber-faneja ollu liikkeellä rannalla uutenavuotena.

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Back to the normal life ~

Sisustustarroja !

Welcome to the Kuhmo !